Selkokielinen tarina ihastumisesta ja ensikerrasta. Kääntökirja, jonka toisella puolella kerrottu tarina Auroran näkökulmasta ja toisella puolella Einon näkökulmasta. Auroran äiti juo ja siksi hän asuu nuorisokodissa. Omaohjaaja ei ymmärrä Aurooraa ja joskus paha olo vain kasaantuu liiaksi. Aurora tulee hajoittaneeksi koulun vessan huonon olon seurauksena ja paikalle sattunut Eino saa syyt niskoilleen . Molemmat joutuvat jälki-istuntoon ja ihastuvat toisiinsa. Ihastuminen etenee seurusteluksi, eikä Aurora saa kerrottua syyllisyyttään Einon jälki-istuntoon. Kun asia tulee ilmi onkin suhde karilla. Mainio selkokielinen tarina yläkouluikäisille, miksei kutosillekin.

Aurora ; Eino

Aurora on ysiluokkalainen, joka on kesän aikana sijoitettu nuorisokotiin. Yhteinen arki äidin kanssa ei onnistu, koska äiti juo. Koulussakin Auroraa ahdistaa, mutta onneksi lempibändin musiikki auttaa jaksamaan.

Eino on ysiluokkalainen, tunnollinen ja menestyvä oppilas koulussa. Hän pelaa jääkiekkoa tosissaan ja tavoittelee paikkaa alle 16-vuotiaiden maajoukkueessa.

Eino joutuu jälki-istuntoon, kun Auroran tekemät tyhmyydet menevät vahingossa Einon syyksi. Auroraa nolottaa, mutta hän ei osaa korjata asiaa. Einossa on myös jotain tosi söpöä, ja kun Aurora ja Eino päätyvät samaan kotitaloudenryhmään, ihastumista ei voi välttää.

Aurora/Eino on selkokielellä kirjoitettu lämminhenkinen kirja ysiluokasta, unelmista ja suurista tunteista. Kääntökirjassa on kaksi tarinaa, sekä Auroran että Einon. Tarinat voi lukea yhdessä tai erikseen.

Edith Arkko on julkaissut aiemmin novelleja. Hän työskentelee yläkoulussa äidinkielen ja kirjallisuuden lehtorina.
Pehmeät, liepeelliset kannet.
Ikäsuositus 13+.

Kommentit

Suositut tekstit